Vi sitter klare til å hjelpe deg raskt!
På alle hverdager mellom 9 og 15 kan du ringe til oss på tlf. 2396 6699, skrive til oss på info@bikemember.no eller sende oss en melding via kontaktskjeemaet nedenfor for å få hjelp, rådgivning og svar på dine spørsmål.
Vi gleder oss til å snakke med deg og hjelpe deg. Det er avgjørende for oss at du får den hjelp du trenger.
Bikemember samarbeider med samtlige selskaper som Nito, Fremtind, Utdanningsforbundet, Norsk sykepleierforbund, Bikeshop og Kondis. Om du er medlem av disse partnerne har du mest sannsynlig en rabattkode på medlemskapet hos oss.
Forsikringsselskapene har forskjellige ordninger når det kommer til sykkelforsikring. Noen krever at du er med i ett sykkelregister for å få rett på sykkelforsikring, og andre gir redusert egenandel opptil 2.000,-. Du kan se oversikten her: https://bikemember.no/rabatter-forsikringsselskaper/
Forsikringsselskapene støtter Bikemember Sykkelregister, og de fleste av dem gir kundene sine både rabatter eller reduksjon på egenandel hvis de registrerer sykkelen sin hos Bikemember. Du kan lese mer her: https://bikemember.no/rabatter-forsikringsselskaper/
Nei, Bikemember er ikke et forsikringsselskap, så vi utbetaler ikke erstatning hvis sykkelen din blir stjålet. Men, vi er godkjent av forsikringsselskapene (FG), så forsikringsselskapet ditt gir deg mest sannsynlig rabatter hvis sykkelen din er registrert hos Bikemember. Se mer her:
Vi har to forskjellige medlemskap:
Bikemember tilbyr årlige abonnementsløsninger, så du vil automatisk bli trukket enten hvert år, hvert 3.år eller hvert 5.år.
Bikemember er et sykkelregister som er FG-godkjent. Det vil si at ved å være medlem hos oss, får du fordeler hos forsikringsselskapene hvis sykkelen blir stjålet.
Nei. BikeMember er en moderne etterfølger av Falck Sykkelregister, men med fokus på et nyere, bedre og mer brukervennlig digitalt system.
Først må du logge inn på profilen din. Deretter klikker du på «Abonnement» som ligger til venstre siden på skjermen din, klikker på «Vis» ➝ «handlinger» og klikker på boksen hvor det står «avbryt». Om det dukker opp noen problemer er det bare å ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg.
Det er to måter å gjøre dette på, men først må du logge inn på profilen din.
Om det dukker opp noen problemer er det bare å ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg.
Om du skal selge sykkelen og kjøper er interessert i å få sykkelen overført på sitt navn, må kjøper først kjøpe seg sitt eget abonnement.
Da kan du gå på din profil ➝trykke på sykkelen det gjelder ➝ bla ned ➝ «overfør denne sykkelen til ny eier» ➝ Skrive inn e-postadressen til kjøper. Kjøperen mottar da en mail og han/hun må godta overførselen.
Når du kjøper et abonnement, vil du motta en velkomstmail med instruksjoner om hvordan du kan opprette et passord for brukerkontoen din. Hvis du glemte å gjøre dette, kan du klikke på «Glemt passord» på innloggingssiden. Du vil da motta en tilbakestillingslenke sendt til den registrerte e-postadressen. Hvis du opplever problemer, kan du kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg med å opprette et nytt passord.
Når du har medlemskap hos oss, må du registrere informasjonen om sykkelen din, hvor det viktigste er rammenummer og Bike-ID-nummer. Hvis du får sykkelen din stjålet, endrer du statusen på sykkelen fra «Aktiv» til «Rapportert stjålet» på profilen din. Hvis noen finner sykkelen din, kan de enten skanne QR-koden på oblatet vi sendte deg, Bike-ID-nummeret eller rammenummeret på sykkelen. Derfra kan de kontakte deg gjennom e-post, hvor vi også får beskjed om funnet, og vi vil ringe deg for å følge opp saken.
Vår erfaring og forsikringsselskapenes erfaring er at sykler som er registrert har mindre sannsynlighet for å bli stjålet. Den største grunnen til sykkeltyveri er at tyven vil selge den videre og tjene penger på det, og det blir vanskeligere når en kjøper kan slå opp i et register.
Hvis du er så uheldig at sykkelen din blir stjålet, så skal du raskest mulig gjøre følgende:
1. Anmelde det til Politiet. Dette kan du med fordel gjøre her: https://www.politiet.no/tjenester/anmelde-tyveri-eller-skade/anmeldelse/
2. Logg inn på Min Side på bikemember.no og endre status på sykkelen fra «Aktiv» til «Rapportert stjålet«. Alternativt kan du kontakte oss via kontaktskjemaet med info om hvilken sykkel det gjelder, så kan vi registrere det for deg.
3. Anmelde det til forsikringsselskapet ditt hvor du har din innbo/sykkelforsikring.
Erfaringen våres og forsikringsselskaper er at sykler som er registrert har mindre sannsynlighet for å bli stjålet. Den største grunnen til sykkeltyveri er at tyven vil selge den videre og tjene penger på det og det blir vanskeligere når en kjøper kan slå opp i et register. Det vil også være enklere å få kontakt med deg om noen finner sykkelen din, da du har ett system som har kontaktinformasjonen din.
Du kan velge mellom å registrere «vanlig sykkel» og «El-sykkel». Du kan godt registrere lastesykler, terrengsykler og andre typer under disse kategoriene. El-Sparkesykler er ikke lenger regnet som sykkel.
Ja. Når du er inne på «min side», har du mulighet til å endre og legge til informasjonen på sykkelen din. Om du skal bytte Bike-ID nummer, har vi andre regler og du må ta kontakt med kundeservice for at dette skal bli endret.
Det viktigste er at du vet hva rammenummeret på sykkelen er. Utover det skal du taste inn følgende:
Du har behov for all denne informasjonen når du registrerer sykkelen. Bike-ID nummeret som står på oblaten kan du registrere etterfølgende, hvis du enda ikke har mottatt det.
Du kan velge mellom å kjøpe et abonnement for en sykkel eller for flere sykler (ubegrenset). Du kan velge mellom 1-års, 3-års eller 5-års medlemskap, med 14 dager angrefrist. På siste trinn av kjøpet, kan du registrere syklene dine eller gjøre dette senere på «min side».
(Utdatert video)
Bike-ID nummeret er det unike Bikemember-nummeret som står på oblaten/klistremerket du skal sette på sykkelen. Når du anskaffer deg et Bikemember abonnement får du tilsendt oblater til syklene dine helt gratis. Hvis du senere får bruk for ekstra oblater, kan du alltid kjøpe dem ved å logge inn på Min Side. Du behøver kun én oblat per sykkel.
Du kan finne mer informasjon om Bike-Id nummer her: https://bikemember.no/hva-er-en-sykkel-oblat-og-bike-id/
Rammenummeret er det unike identifikasjonsnummet som sykkelprodusenten er forpliktet til å gi sykkelen.
Det står typisk inngravert i sykkelstellet og kan være flere forskellige steder på sykkelen avhengig av hvilken produsent sykkelen er fra. På de fleste sykler vil du kunne finne det mellom pedalene under sykkelen. Hvis ikke du finner det, er det en god idé å spørre hos en sykkelforhandler og gjerne en som selger det samme sykkelmerket.
Du kan lese mer om rammenummer her: https://bikemember.no/hva-er-rammenummeret-til-sykkelen-og-hvor-finner-jeg-det/
Vi har to forskjellige medlemskap:
Om du vil registrere mer enn en sykkel, må du kjøpe «ubegrenset antall sykler». Du kan lett oppgradere eller nedgradere når du er logget inn på profilen din. Du får akuratt samme fordeler ved begge medlemskapene.